Страхование по уходу

Застрахованные по полису «Леумит Сиуд» застрахованы компанией «Менора».

С заботой о завтрашнем дне

Продолжительность жизни человека в западном мире постоянно увеличивается, что, безусловно, влияет и на продолжительность жизни людей, нуждающихся в санитарном уходе. Расходы на лечение больных, нуждающихся в специальном уходе, достигают тысяч шекелей в месяц, а денежная помощь, предоставляемая госучреждениями, явно недостаточна. В определенных случаях такие больные становятся тяжелым финансовым бременем для семьи, иногда - на долгие годы.

По состоянию на 01.04.2019 компанией, которая страхует клиентов Леумит по полису «Леумит Сиуд», является компания «Менора».

«Леумит Сиуд», полис страхования на случай длительного ухода через страховую кампанию «Менора», предлагает покрытие, которое позволяет  сосредоточиться на благополучии пациента и возможностях его выздоровления, а также гарантирует право на получение финансовой помощи, которая позволяет получить специализированный и адекватный уход.
Кроме того, «Менора» предоставялет куратора, профессионального социального работника, который оказывает помощь и дает рекомендации застрахованным и членам их семей в осуществлении своих прав перед различными учреждениями и органами власти.

Помимо индивидуального обслуживания, «Менора» предоставляет вам различные цифровые средства для проверки информации на всех этапах рассмотрения заявления, если таковые имеются, и даже предоставит личный кабинет для клиентов Леумит на своем веб-сайте.


Нажмите, чтобы просмотреть полную версию страхового полиса.
Для присоединения к страхованию по санитарному уходу необходимо заполнить декларацию о состоянии здоровья.
Размер страховых выплат зависит от возраста, в котором человек присоединился к страхованию. Вот почему мы настоятельно рекомендуем присоединиться к данному виду страхования в как можно более раннем возрасте, когда здоровье всех членов семьи в норме. 
Страховой полис по санитарному уходу покрывает не только состояние, требующее ухода в пожилом возрасте. Страховой случай может произойти и в молодом возрасте.

Обслуживание, которое получают застрахованные в Леумит, самое лучшее и выгодное!

על פי נתונים שפרסמה רשות שוק ההון (יוני 2023) אודות השירות שנותנות חברות הביטוח, נמצא שגם בתחום הביטוח הסיעודי, השירות שמקבלים מבוטחי לאומית הוא הטוב והמשתלם ביותר! מדד השירות נותן תמונה על טיב השירות ומסייע לציבור לבחור את החברה ממנה ירכוש את הביטוח, כשהמדדים שנבחנו הם תשלום תביעות (משקף את שיעור תשלום התביעות שחברת הביטוח אישרה) ומהירות התשלום (שיעור התביעות שהטיפול בהן הסתיים תוך 60 ימים/עד 120 ימים).

מהמדד עולה שהביטוח הסיעודי "לאומית סיעוד" למבוטחי לאומית במסגרת חברת הביטוח מנורה זכה במקום הראשון.
ציון זה משקלל את זיעור התביעות שאושרו ואת מהירות הטיפול.
בנוסף עולה שהביטוח "לאומית סיעוד" למבוטחי לאומית נמצא במקום הראשון במגמת השיפור משנה שעברה.
התוצאות הנ"ל מוכיחות שמבוטחי לאומית סיעוד זוכים לקבל גם בתקופות הקשות והמורכבות מהבחינה הבריאות מעטפת של סיוע כספי, וזאת במהירות וביעילות.

Присоединение к страхованию по уходу

Колл-центр «Леумит Сиуд» в компании «Менора»: *5565.

Клиенты «Леумит» в любом возрасте вправе подать просьбу о присоединении к страхованию по санитарному уходу. 
Разрешение присоединиться к страхованию обусловлено заполнением декларации о страховании здоровья, медицинским андеррайтингом и подтверждением страховщика - компании «Менора».

Дети присоединяются к страхованию по уходу автоматически сразу после рождения. 
Страхование детей до 19-летнего возраста - бесплатное. 
Или по электронной почте: leumit-hafaka@menoramivt.co.il

Новые клиенты «Леумит» сохраняют свои привелегии при переходе.

החל ממפקד ספטמבר 2019 הצירוף מבוצע אוטומטית למבוטח אשר סימן באתר ביטוח לאומי שיש לו ביטוח סיעודי והוא מאשר צירוף לביטוח בקופה אליה עובר (סימון "כן").
לא נדרש להציג אישור בדבר קיומו של ביטוח סיעודי בקופה הקודמת, הדבר מתאפשר בעקבות מידע שיועבר ישירות לחברות הביטוח מאת רשות שוק ההון והביטוח.
מבוטח שעבר עד מפקד יולי 2019 - נדרש להציג אישור קיום ביטוח מקופה קודמת תוך 180 יום לצורך צירוף לביטוח.

שאלות נפוצות אודות הביטוח הסיעודי של לאומית

בוטחים קיימים כל לקוחות לאומית שירותי בריאות אשר היו מבוטחים בביטוח "לאומית סיעוד" ביום 30.6.16 יועברו לפוליסה החדשה באופן אוטומטי, ללא צורך בפעולה כלשהי מצידם. מומלץ לוודא כי כל בני המשפחה, לרבות ילדים, מבוטחים בפוליסת לאומית סיעוד. ילדים עד גיל 19 מבוטחים בחינם. חיילים משוחררים חייל משוחרר אשר הפוליסה שלו בוטלה בשל היותו חייל בין התאריכים 1.7.16-30.6.17 יוכל להצטרף לפוליסה החדשה בהליך במסגרתו יערך לו חיתום רפואי מקל, ובלבד שלא חלפו יותר מ- 4 שנים ממועד גיוסו לצבא ועד להצטרפותו חזרה, זאת ובתנאי שערב גיוסו היה מבוטח בביטוח סיעודי של קופת חולים לפחות שנה ומימש את זכאותו להצטרף אליה בשנית תוך 120 יום ממועד חזרתו לקופה. מבוטח חדש לקוח לאומית שיצטרף לביטוח הסיעודי מיום 1.7.17 ואילך, לאחר שקבלתו לביטוח זה אושרה על- ידי כלל ביטוח. מבוטח זכאי לקוח לאומית, אשר היה מבוטח בפוליסת סיעוד קבוצתית שהסתיימה החל מיום 1 בינואר 2011 ואשר גילו 60 ומעלה, ולא היה במצב סיעודי במועד הפסקת הביטוח הסיעודי הקבוצתי או במועד בקשתו להיות מוכר כ"מבוטח זכאי" בפוליסה זו, ואינו מבוטח בביטוח הסיעודי של לאומית. מבוטח זכאי רשאי להצטרף לביטוח סיעודי זה החל מתאריך 1.7.16, בהתאם לקבוצת הגיל אליה הוא משתייך וללא הצהרת בריאות. מבוטח עובר לקוח חדש בלאומית (עוברי קופה) שמירת רצף זכויות: החל ממפקד ספטמבר 2019 הצירוף מבוצע אוטומטית למבוטח אשר סימן באתר ביטוח לאומי שיש לו ביטוח סיעודי והוא מאשר צירוף לביטוח בקופה אליה עובר (סימון "כן"). לא נדרש להציג אישור בדבר קיומו של ביטוח סיעודי בקופה הקודמת, הדבר מתאפשר בעקבות מידע שיועבר ישירות לחברות הביטוח מאת רשות שוק ההון והביטוח. מבוטח שעבר עד מפקד יולי 2019 - נדרש להציג אישור קיום ביטוח מקופה קודמת תוך 180 יום לצורך צירוף לביטוח.

ביטוח סיעודי הינו ביטוח למקרה בו המבוטח הופך סיעודי - אדם שאינו מתפקד באופן עצמאי בחיי היומיום (בהתאם להגדרות הפוליסה). במקרה כזה, יהיה המבוטח זכאי לקבלת תגמולי ביטוח חודשיים מחברת הביטוח. במקרה בו המבוטח שוהה בביתו, ישולמו התגמולים כסכום פיצוי חודשי קבוע. במקרה בו המבוטח שוהה במוסד סיעודי, ישולמו התגמולים כהשתתפות בהוצאות (שיפוי כנגד המצאת חשבוניות / קבלות), בהתאם לאמור בפוליסה.

הפוליסה הסיעודית לחברי לאומית

נוסח הכיסוי הביטוחי בפוליסה של חברי לאומית הינו נוסח קבוע ומוכתב על ידי רשות שוק ההון, חיסכון וביטוח במשרד האוצר.
לפיכך, הנוסח זהה ואחיד לכיסוי הביטוחי המוצע גם בקופות החולים האחרות (בתנאי הזכאות לתגמולי ביטוח ובתקופת תשלום תגמולי הביטוח).

הפרמיה (דמי הביטוח) אותה משלם המבוטח, עבור כיסוי ביטוחי. תעריפי הפרמיה מפורטים בעמוד 27. הפרמיה משתנה על פי גיל המבוטח ועל פי מועדים קבועים מראש, כפי שאושר על ידי רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר. בנוסף הפרמיה צמודה למדד המחירים לצרכן.

מבוטח, אשר הגיש תביעה לקבלת תגמולי ביטוח, בהתאם להוראות הפוליסה ונמצא כי מצבו התפקודי תואם לאחת או יותר מההגדרות המפורטות להלן:
מבוטח אשר עקב מצב בריאות ותפקוד ירודים, כתוצאה ממחלה, תאונה או ליקוי בריאותי, אינו יכול לבצע בכוחות עצמו חלק מהותי (לפחות 50% מהפעולה) של 3 או יותר מתוך 6 הפעולות הבאות: לקום ולשכב; להתלבש ולהתפשט; לאכול ולשתות; להתרחץ; לשלוט על סוגרים או ניידות ( לנוע באופן עצמאי).
או
מבוטח במצב של ”תשישות נפש“ שנקבעה על ידי רופא מומחה בתחום.
"תשישות נפש" היא פגיעה בפעילות הקוגניטיבית של המבוטח וירידה ביכולתו האינטלקטואלית, הכוללת ליקוי בתובנה ובשיפוט, ירידה בזיכרון לטווח ארוך או קצר וחוסר התמצאות במקום ובזמן הדורשים השגחה במרבית שעות היממה על-פי קביעת רופא מומחה בתחום.

הביטוח הסיעודי מקנה תגמולי ביטוח חודשיים.
גובה התגמול נקבע לפי גיל ההצטרפות לראשונה ובמקום שהותו של המבוטח (בית או מוסד)

הבחירה במסלול (בית–פיצוי/ מוסד–שיפוי) מתבצעת בהתאם למקום שהות המבוטח במועד תשלום תגמולי הביטוח. במהלך תקופת התגמול הסיעודי ניתן לשנות את סוג המסלול ולעבור משהות בבית למוסד ולהיפך.

מנהל/ת תיק לקוח הינו עובד/ת סוציאלי/ת, בעל/ת התמחות והיכרות בתחום הסיעוד.

מנהל תיק הלקוח ילווה את המבוטח/ת ו/או את בני המשפחה הן בתהליך התביעה במנורה והן בהכוונה למימוש זכויות מול הגורמים השונים העוסקים במתן שירותים לחולה הסיעודי. מנהל תיק הלקוח יצור קשר עם המבטוחים או בני המשפחה  לאחר הפנייה הראשונית למוקד המידע של לאומית סיעוד במנורה מבטחים.

כן, עבור מבוטחים שהתגייסו הפוליסה ממשיכה באופן רגיל.
במהלך השירות הצבאי המבוטחים משלים על פי קבוצת הגיל אליה שייכים. 
ניתן גם להצטרף לפוליסה במהלך השירות הצבאי.
אם זאת, יש חשיבות לשמירה על רצף ביטוחי למקרה שבו משתנה המצב הרפואי במהלך השירות, או מקרה ביטוח שאינו קשור ישירות לשירות הצבאי.
בפוליסה קיים חריג להשתתפות בפעולה צבאית על פי תנאי הפוליסה.

כל מבוטחי לאומית זכאיים להצטרף לביטוח הסיעודי על פי התנאים, ללא תלות בביטוח המשלים. 

הדיווח נשלח על ידי חברת "מנורה מבטחים", ומתייחס לתקופה החל מינואר 2023 ועד לסוף דצמבר 2023.
הדיוור ישלח באמצעות המייל למבוטחים שאישרו לקבל דיוור ממוחשב או ישלח לביתם במידה ואין ברשותם מייל או לא אושר דיוור ממוחשב.

**אם למבוטח יש ביטוחים נוספים בחברת מנורה המידע בגין תשלומי הסיעוד יופיע באותו דיוור שנתי של כלל המוצרים שברשותו.

  1. הפרטים המופיעים בדף המידע כוללים בין היתר את:
    פרטי המבוטח.
  2. תאריך תחילה- תאריך הצטרפות 1.4.19 או מאוחר יותר (התאריך בו מנורה התחילו לבטח את חברי לאומית)
    תקופת ההסכם- 31.3.24 – תאריך תום ההסכם עם מנורה.
  3. ההסכם חודש ל 3 שנים נוספות, הודעה בדבר חידוש ההסכם תצא בדיוור נפרד.
  4. פירוט הכיסויים העיקריים.
  5. פירוט הפרמיות - בדו"ח יוצגו הפרמיות החודשיות שמבוטח נדרש לשלם (גם אם בפועל החיוב לא כובד והמבוטחנמצא בחוב).
  6. עדכון פרטים אישיים.

בעת הגשת תביעה, נקבעת הזכאות על פי מועד ההצטרפות המקורי לביטוח (לעובר קופה נשמר רצף ביטוחי מקופה קודמת).

שאלות בנוגע לביטוח ניתן להפנות למוקד מנורה 5565 *
שאלות בנוגע לתשלומים שאינכם יודעים לענות ניתן לפתוח פניה למחלקת הפקה.

בקישור ניתן לצפות דוגמה לדיוור שנתי ביטוח סיעודי

פרטי הפוליסה

מקרה בו אדם הופך לסיעודי ואינן מסוגל לתפקד באופן עצמאי ביומיום, מבוטחים בביטוח סיעודי זכאיים לקבלת תגמולי ביטוח חודשיים מחברת הביטוח

ביטוח סיעודי הינו ביטוח למקרה בו המבוטח הופך סיעודי - אדם שאינו מתפקד באופן עצמאי בחיי היומיום (בהתאם להגדרות הפוליסה). במקרה כזה, יהיה המבוטח זכאי לקבלת תגמולי ביטוח חודשיים מחברת הביטוח. במקרה בו המבוטח שוהה בביתו, ישולמו התגמולים כסכום פיצוי חודשי קבוע. במקרה בו המבוטח שוהה במוסד סיעודי, ישולמו התגמולים כהשתתפות בהוצאות (שיפוי כנגד המצאת חשבוניות / קבלות), בהתאם לאמור בפוליסה. 

Читать далее

דמי הביטוח החודשיים

דמי הביטוח החודשיים, הפרמייה החודשית אותה יש לשלם, משתנה בהתאם לגיל המבוטח. 

Читать далее

הגשת תביעה

לאחר הפניה הראשונית למוקד לאומית במנורה מבטחים, יצור מנהל תיק הלקוח (עובד סוציאלי בהכשרתו) קשר, יסביר וינחה על המשך תהליך התביעה ומיצוי הזכויות מול הגורמים השונים.

לאחר קבלת מסמכי התביעה, חברת הביטוח תבדוק את הכיסוי הביטוחי על פי תנאי הפוליסה.
ייתכן והחברה תבקש לבצע הערכה תפקודית באמצעות רופא, אחות או מומחה בתחום. הבדיקה תתואם מראש והיא תיערך במקום מגורי המבוטח או במוסד הסיעודי בו הוא שוהה.

Читать далее