מעבר בין קופות חולים

ריכזנו עבורכם את כל המידע הנדרש בנושא מעבר בין קופות החולים. לידיעתכם, כל תושב זכאי לעבור מקופת חולים אחת לאחרת לפי בחירתו. על הקופה החדשה לקבל את המבוטח ללא אפשרות סינון בגלל גיל, מצב כלכלי או מצב רפואי.

כל המידע החיוני אודות מעבר בין קופות החולים

החוק קובע 6 מועדים בשנה בהם רישום המעבר מקופה לקופה נכנס לתוקף:

מועד המעבר תאריך קבלת שירותים מהקופה החדשה
16.09-15.11 01.01
16.11-15.01 01.03
16.01-15.03 01.05
16.03-15.05 01.07
16.05-15.07 01.09
16.07-15.09 01.11
  • ניתן לבצע עד 2 מעברים בלבד, במהלך פרק זמן של 12 חודשים.
  • מבוטחים זכאים לקבל את מלוא השירותים הקבועים בסל הבריאות המגיעים להם מן הקופה שממנה בקשו לעבור, עד כניסת המעבר לתוקף.
  • חיילים משוחררים יכולים לבצע רישום לקופה אחרת עוד בטרם שחרורם מהצבא או בסמוך לשחרור.

את המעבר בין קופות חולים ניתן לעשות בסניפי דואר ישראל או באתר האינטרנט של ביטוח לאומי.

מעבר בין קופות בסניפי דואר ישראל

יש להתייצב באופן אישי באחד מסניפי הדואר ולרכוש טופס מעבר בין קופות חולים. ממלאים את הטופס ממלאים ומגישים בליווי הצגת תעודת זהות (חובה).

מעבר בין קופות דרך אתר האינטרנט של ביטוח לאומי

לחצו על הקישור למעבר לאתר ביטוח לאומי.
יש להצטייד בכרטיס אשראי בתוקף, על שמכם, ולוודא כי ביכולתכם להדפיס את האישור המופק מהמחשב.

לתשומת ליבכם

  • חשוב למלא כתובת מדויקת על מנת לאפשר את השלמת תהליך הרישום.
  • ניתן לרשום לקופת חולים תינוקות, אשר גילם מעל שבועיים ושמם עודכן במשרד הפנים.
  • ניתן לרשום תינוק או ילד אך ורק לקופת חולים בה אחד מהוריו (או האפוטרופוס/הורה אומן) שלו חבר.

שירותי סל הבריאות

מעבר מקופת חולים אחת לאחרת אינו פוגע בזכויותיו של המבוטח. המבוטח זכאי לקבל את מלוא השירותים הקבועים בסל שירותי הבריאות המגיעים לו מהקופה שממנה ביקש לעבור, עד כניסת המעבר לתוקף. ממועד זה ואילך זכאי המבוטח לקבל את כל השירותים הכלולים בסל שירותי הבריאות מהקופה שאליה עבר.מעבר מקופות חולים אחת לשנייה אינה פוגעת בזכויותיך, והנך זכאי לקבל את כל השירותים הקבועים בסל שירותי הבריאות עד לכניסת המעבר שלך לתוקף. לאחר כניסת המעבר לתוקף, הקופה אליה עברת מחויבת להעניק לך את כל השירותים.

הביטוח המשלים

עם מעברך לקופה חדשה מסתיים הביטוח המשלים (שב"ן) בקופה הישנה. תוכל להצטרף, על פי רצונך, לביטוח המשלים של הקופה החדשה. הקופה החדשה אינה רשאית להגביל או למנוע את הצטרפותך לביטוח המשלים, ובתנאים מסוימים אף תהיה זכאי לפטור מתקופת המתנה בקופה החדשה. על מנת לשמור על רצף זכויות עליך להעביר לקופה אליה עברת אישור וותק מהקופה הקודמת.
להוצאת אישור וותק מלאומית ניתן להיכנס לאזור האישי או באפליקצית לאומית בטלפון הנייד.

ביטוח סיעודי

בעקבות ביצוע רפורמה על ידי משרד האוצר (הפיקוח על הביטוח) , החל מיום 1.7.16 יהיו הכיסויים ביטוחיים הסיעודיים הקבוצתיים לחברי קופות חולים לאחידים וזהים , כך גם לגבי מבוטחי לאומית שירותי בריאות.
הגדרות מקרה ביטוח סיעודי, חלוקה לקבוצות גיל ושיעור התגמול הסיעודי נקבעו על ידי הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר והם חלים על כל המבוטחים בביטוחים סיעודיים של קופות החולים בישראל.
הביטוח האחיד החדש מאפשר רצף ביטוח למקרה של מעבר בין קופות חולים (החל מ 1.1.17).
על מנת שהמבוטח יוכל ליהנות מרצף ביטוח יהיה עליו להעביר לחברת הביטוח של הקופה הקולטת אישור לפיו היה לו ביטוח בקופה הקודמת ומה היה גילו בעת ההצטרפות לביטוח המקורי.

שימו לב - המידע הרפואי שלכם אינו עובר באופן אוטומטי לקופת החולים החדשה. לפני המעבר יש לנקוט במספר פעולות:

  • לבקש מרופא המשפחה סיכום מידע רפואי.
  • לבקש מנציגי שירות הלקוחות במרכז הרפואי בו אתם מטופלים, אישור ותק בביטוח המשלים, לצורך העברת זכויות.
  • להסדיר את נושא הביטוח הסיעודי מול הספק של קופת החולים אליה אתם נרשמים. הביטוח הסיעודי למבוטחי לאומית ניתן באמצעות חברת הביטוח "מנורה מבטחים". לחצו על הקישור לקבלת מידע נוסף אודות הביטוח הסיעודי של לאומית.

ביטול או הקדמת מעבר בין קופות חולים ניתן במקרים הבאים:

  • מעבר למקום מגורים בו לא ניתן שירות רפואי באמצעות על ידי הקופה הנוכחית
  • סירוב הקופה העתידית לצרף לביטוח הסיעודי
    אבדן זכויות בביטוח הסיעודי בקופה העתידית עקב אובדן ותק/גיל מבוגר
  • מצב רפואי המחייב המשך טיפול בקופה הנוכחית
  • משוחררים מצה"ל אשר בעת שירותם הצבאי קיבלו שירות רפואי בקופה העתידית
  • נפגעי תאונת עבודה שקבלו טיפול רפואי בגין תאונת העבודה בקופה הנוכחית
  • הוגשה תלונה במשטרה על ידי המשיג על רמייה

מי שנרשם לצורך מעבר קופה יכול לבטל את הודעת המעבר, על ידי הגשת הבקשה המתאימה בסניף הדואר, כמפורט מטה:

על מנת לבטל מעבר בתאריך  יש להגיש בקשת ביטול עד תאריך 
1 בינואר 15.11
1 במרץ  15.1
1 במאי  15.3
1 ביולי 15.5
1 בספטמבר 15.7
1 בנובמבר 15.9

לאחר ביטול הודעת המעבר ניתן לשוב ולהגיש הודעת מעבר חדשה לפי בחירה. המעבר החדש יכנס לתוקף במועד המעברים שלאחר מכן (לפי הטבלה שלעיל).

בכדי להגיש בקשה זו יש להכין את המסמכים הבאים:

  • מכתב מהרופא המטפל בו הוא מודיע כי יש במעבר פגיעה ברצף הטיפולי של הלקוח.
  • מכתב של הלקוח בו הוא מבקש לבטל את מעברו בין קופות החולים עקב מצב רפואי הדורש רצף טיפולי.

את המסמכים הללו יש לשלוח למשרד הבריאות, בפקס למספר טלפון: 02-5655981, ולוודא הגעתם וקבלתם במענה אנושי בטלפון 6800* , ימים א'-ה' בין השעות 15:00-13:00.