לאומית שירותי בריאות נוסדה בשנת 1933 במטבחו של ד"ר יעקב וינשל בתל-אביב. מאז ועד היום עוסקת לאומית בקידום שירותי הבריאות, חינוך לבריאות ומתן שירותי רפואה מתקדמים לחבריה.
מנהלה הראשון של הקופה, מר מלמדוביץ, קבע כי הקופה תהיה פתוחה בפני כל דיכפין ודרש מהעובדים והמנהלים להתייחס ללקוח כחבר ולא כמספר. בדרך זו של יחס אישי וקרוב ממשיכה לאומית לצעוד היום - "לאומית - לנו זה אכפת"! - מתן שירותי רפואה מתקדמים ומובילים לצד יחס אישי כחלק מהקהילה. דלתות לאומית פתוחות בפני כל תושבי ארץ ישראל: העיר, הקיבוץ וההתיישבות, עולים חדשים, תושבי דתיים, חרדים, חילוניים ובני המיעוטים.
עוד בשנות השלושים קבעו מייסדיה, כי ייחודה של קופת חולים לאומית יהיה במתן זכות הבחירה: הבחירה בקופה, הבחירה ברופא והבחירה בשירותים הרפואיים. ייחודיות זו נשמרת עד היום.
החזון, נוצר תוך דיאלוג מעמיק איתכם ובעזרת סקר ארגוני מקיף משקף מחד את השורשים שלנו, הזהות שלנו והעשייה שלנו היום, ומאידך מתווה את דרכנו לשנים הקרובות.
להיות ארגון בריאות המוביל גישה אנושית, המציבה את המטופלים במרכז ומאפשרת להם לנהל בקלות את הבריאות שלהם ולהינות מחיים בריאים יותר.
גישה אנושית שמתחילה במחוייבות שלנו לטפח ולהעצים צוות איכותי ואכפתי, שעובד יחד, רואה, חושב ומבין לקוח.
כל מה שאנו עושים כארגון, מונע על ידי אנשים.
מהמחוייבות להשקיע, לטפח ולהעצים את הצוות שלנו ועד לחתירה למתן מענה מטיבי לצרכיו של כל מטופל.
- אנו תמיד שואפים להיות הטובים ביותר, מחפשים דרכים חדשות ופתרונות חכמים ויצירתיים לעשות יותר עם פחות ולא חוששים לקחת סיכונים מושכלים.
אמפתיה היא המפתח לחדשנות עם ערך אמיתי.
אנו מסתכלים על העולם דרך עיני הלקוחות שלנו ושמים את הצרכים שלהם במרכז החדשנות שלנו.
אנו מחויבים לסטנדרטים הגבוהים ביותר ומתנהלים תמיד מתוך אחריות ושקיפות מלאה.
אנו מאמינים בסביבת עבודה פתוחה ומגוונת ובעבודה משותפת המבוססת על הקשבה, למידה וכבוד הדדי.