תנועה, כחלק חיוני של ההתפתחות מימיהם הראשונים תינוקות משתמשים בגופם על מנת ללמוד על העולם. התנועה והמגע חיוניים להתפתחותם התקינה - הפיזית, הרגשית והקוגניטיבית. התנועות הגסות הן חלק ממשחקי הילדות בהם למדים על החברה, על האחר ועל ההשתלבות ומשחק עימו, התנועה היא דרך בה הילדים לומדים להביע את רגשותיהם ולשחרר כעסים. שרירים חזקים מסייעים בלמידה, בכתיבה ובהבנת העולם.
יכולת התנועה היא שמאפשרת לקום וללכת, ליצור, לחוות ולהתנסות. התנועות העדינות הן חלק בלתי נפרד התפקוד היומיומי, לבוש, אכילה עצמאית, טיפול וטיפוח. הן חלק מהלמידה של הילדים, היצירה שלהם, ההבעה שלהם.
לעיתים, ילדים מתקשים באחד או יותר מן התפקודים המוטורים. אחיזתו בעפרון אינה תקינה וכתיבתו איטית ומסורבלת, היא לא מצליחה להשחיל חרוזים, הוא אינו מצליח לקפוץ על רגל אחת, היא מועדת ונופלת לעיתים תכופות.
הכישורים של המוטוריקה הגסה והעדינה הם חיוניים לתפקוד אופטימלי כמבוגרים. הם חלק בלתי נפרד מהדרישות היומיומיות המצופות מהילדים ומהווים בסיס למיומנויות למידה.
רחל גפני, מרפאה בעיסוק בלאומית שירותי בריאות, מסבירה לנו מהן נורות אזהרה אשר בגינם מומלץ לפנות לאבחון של ריפוי בעיסוק:
שירותי ריפוי בעיסוק בלאומית ניתנים במרכזים הרפואיים או במכוני הסדר, יש לקבל הפניה מהרופא המטפל או לפנות למכון להתפתחות הילד.